ისტ.IX.7. მოსწავლეს შეუძლია
მსჯელობა
ქართული
კულტურის სხვადასხვა დარგის ჩამოყალიბებისა
და განვითარების შესახებ.
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
- რუკაზე აღნიშნავს საქართველოში და მის ფარგლებს გარეთ არსებულ
საეკლესიო და საგანმანათლებლო
კერებს და აკეთებს იმ დისციპლინების ჩამონათვალს, რომლებსაც იქ ასწავლიდნენ;
- წერილობით აღწერს და ახასიათებს მის
საცხოვრის დასახლებულ პუნქტში (ქალაქში,
სოფელში, რაიონში) მდებარე კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლს (მაგ.: თბილისელი მოსწავლე ახასიათებს ანჩისხატის
ტაძარს ან ნარიყალას ციხეს, გორელი მოსწავლე ახასიათებს უფლისციხეს
ან გორის ციხეს,
ქუთაისელი მოსწავლე ახასიათებს ბაგრატის ტაძარს. . . .);
- ფუნქციების მიხედვით აჯგუფებს და რუკაზე აღნიშნავს მისთვის ნაცნობ
ქართული ხუროთმოძღვრების ძეგლებს (მაგ.:
საერო დანიშნულების -
სასახლეები, აბანოები და ა. შ.; თავდაცვითი - ციხე-ქალაქები, ციხეები
და ა. შ.; საკულტო დანიშნულების - ტაძრები,
ეკლესია-მონასტრები);
- ჩამოთვლის ქართული კულტურის ყველაზე მეტად წარმატებულ დარგებს;
- მსჯელობს ყველაზე
მნიშვნელოვან ქართული და
უცხო კულტურის ურთიერთობისა და ურთიერთგავლენის შესახებ. წერს თემას,
რომელშიც განიხილავს ერთ კონკრეტულ მაგალითს (მაგ.: ურთიერთობა ბერძნულ სამყაროსთან ელინისტურ ხანაში,
ქრისტიანული და აღმოსავლური კულტურების გავლენა შუა საუკუნეების
ქართულ კულტურაზე და ა. შ.).
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
- რუკაზე აღნიშნავს საქართველოში და მის ფარგლებს გარეთ არსებულ
საეკლესიო და საგანმანათლებლო
კერებს და აკეთებს იმ დისციპლინების ჩამონათვალს, რომლებსაც იქ ასწავლიდნენ;
- წერილობით აღწერს და ახასიათებს მის
საცხოვრის დასახლებულ პუნქტში (ქალაქში,
სოფელში, რაიონში) მდებარე კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლს (მაგ.: თბილისელი მოსწავლე ახასიათებს ანჩისხატის
ტაძარს ან ნარიყალას ციხეს, გორელი მოსწავლე ახასიათებს უფლისციხეს
ან გორის ციხეს,
ქუთაისელი მოსწავლე ახასიათებს ბაგრატის ტაძარს. . . .);
- ფუნქციების მიხედვით აჯგუფებს და რუკაზე აღნიშნავს მისთვის ნაცნობ
ქართული ხუროთმოძღვრების ძეგლებს (მაგ.:
საერო დანიშნულების -
სასახლეები, აბანოები და ა. შ.; თავდაცვითი - ციხე-ქალაქები, ციხეები
და ა. შ.; საკულტო დანიშნულების - ტაძრები,
ეკლესია-მონასტრები);
- ჩამოთვლის
ქართული კულტურის ყველაზე მეტად წარმატებულ დარგებს;
- მსჯელობს ყველაზე
მნიშვნელოვანი ქართული ლიტერატურული
და სახვითი ხელოვნების ძეგლების შექმნის ისტორიისა
და მნიშვნელობის შესახებ;
- მსჯელობს ყველაზე
მნიშვნელოვან ქართული და
უცხო კულტურის ურთიერთობისა და ურთიერთგავლენის შესახებ. წერს თემას,
რომელშიც განიხილავს ერთ კონკრეტულ მაგალითს (მაგ.: ურთიერთობა ბერძნულ სამყაროსთან ელინისტურ ხანაში,
ქრისტიანული და აღმოსავლური კულტურების გავლენა შუა საუკუნეების
ქართულ კულტურაზე და ა. შ.).
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
●
იდეებისა და აზრის ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა
წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
●
სხვადასხვა ჯგუფთან ეფექტური მუშაობის უნარის
დემონსტრირება;
●
საერთო მიზნების მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის
მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
● პასუხისმგებლობების
გაზიარება მუშაობის პროცესში.
● ციფრული
ტექნოლოგიების, კომუნიკაციის ინსტრუმენტებისა და/ან ქსელების შესატყვისი გამოყენება
ინფორმაციაზე წვდომის, მისი მართვის, ინტეგრაციის, შეფასებისა და შექმნისათვის გენერირება
ცოდნის ეკონომიკაში ფუნქციონირების მიზნით;
● ტექნოლოგიის
გამოყენება, როგორც ინფორმაციის კვლევის, ორგანიზების, შეფასებისა და კომუნიკაციის
საშუალების.
● ინფორმაციაზე წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკური და სამართლებრივი საკითხების
საფუძვლიანი ცოდნა.
სასიცოცხლო და კარიერული უნარ-ჩვევები
მოქნილობა და ადაპტაცია
● განსხვავებულ
როლებსა და პასუხისმგებლობებთან ადაპტაცია;
● გაურკვეველ
სიტუაციებსა და პრიორიტეტების ცვლილების გარემოში ეფექტურად მუშაობა.
ინიციატივა და დამოუკიდებელი მუშაობა
● საკუთარი
სასწავლო საჭიროებებისა და წარმოდგენების მონიტორინგი;
● უნარ-ჩვევების
განსაზღვრული დონის და/ან სასწავლო პროგრამით გათვალისწინებული ჩარჩოს მიღმა სამუშაოს
ჩატარება, ცოდნისა და კომპეტენტურობის ამაღლების მიზნით;
● ინიციატივის
გამოჩენა, უნარ-ჩვევების პროფესიულ დონეზე დახვეწის მიზნით;
● დავალებების
განსაზღვრა, პრიორიტეტების მინიჭება და შესრულება პირდაპირი ზედამხედველობის გარეშე;
● დროის
და სამუშაო დატვირთვის ეფექტური განკარგვა;
● უწყვეტი
განათლებისთვის მზაობის დემონსტრირება.
სოციალური და კულტურული უნარ-ჩვევები
● ადეკვატურად
და პროდუქტიულად თანამშრომლობა;
● მოსაზრებებისა
და გადაწყვეტილებების საჭიროებისამებრ დაბალანსება სხვადასხვა ჯგუფთან ერთობლივი მუშაობისას;
● კულტურული
განსხვავებების გათვალისწინება და სხვადასხვა პერსპექტივის გამოყენება შემოქმედებითობისა
და მუშაობის ხარისხის ამაღლების მიზნით.
პროდუქტიულობა და ანგარიშვალდებულება
● მაღალი
სტანდარტებისა და მიზნების განსაზღვრა და უზრუნველყოფა სამუშაოს ხარისხიანად და დროულად
შესრულებისათვის;
● გულმოდგინებისა
და პოზიტიური სამუშაო ეთიკის დემონსტრირება (მაგალითად, პუნქტუალობა და სანდოობა).
ლიდერობა და პასუხიმგებლობა
● ინტერპერსონალური
და პრობლემების გადაჭრის უნარ-ჩვევების გამოყენება ჩართული მხარეების მიერ მიზნების
მისაღწევად;
● ჩართული
მხარების ძლიერი თვისებების/უნარების გამოყენება საერთო მიზნის მისაღწევად;
● ერთიანობისა
და ეთიკური ქცევის დემონსტრირება;
●
ფართო საზოგადოების
ინტერესების გათვალისწინება, პასუხისმგებლიანი მოქმედება.
No comments:
Post a Comment